Rijkswaterstaat werkt de komende jaren enorm aan vervanging en renovatie van de bestaande infrastructuur. Veel bruggen, tunnels, sluizen en viaducten in de Nederland zijn gebouwd in de jaren 50 en 60 van de 20e eeuw. Door de jaren heen zijn ze behoorlijk belast door steeds meer en steeds zwaarder verkeer. Wie zich bezighoudt met tenderen komt daarom in aanraking met Rijkswaterstaat (RWS), dat kan bijna niet anders. We schreven al eerder over de inkoopplanning van RWS in deze blog.
De ouderdom van de infrastructuur vergroot de kans op storingen en dus is het belangrijk dat de komende jaren al deze projecten op de planning komen om te vernieuwen. Op de afbeelding onderaan deze pagina is te zien welke projecten er aan zitten te komen en voor welke jaren ze nu gepland staan. Dit betreffen stuk voor stuk projecten met aanbestedingsplicht, dus hou ze in de gaten!
Bereikbaarheid
In elke aanbesteding zal het omgevingsplan een zeer belangrijke rol spelen. Het opknappen van bruggen, tunnels, sluizen en viaducten, maar ook de aanleg van nieuwe infrastructuur, brengt hinder met zich mee. Vooral als het gaat om drukke verkeersknooppunten. Ook provincies, gemeenten en vervoerders zoals ProRail hebben veel bruggen, tunnels en viaducten in beheer die ook worden vernieuwd. Alles bij elkaar gaat om veel objecten die niet allemaal tegelijk kunnen worden aangepakt. Verkeershinder is onvermijdelijk, maar RWS doet er alles aan om die te beperken.
Meer weten over de inkoopplanning van RWS?
Via deze link vind je de hele inkoopplanning van RWS, met daarbij aanvullende informatie op verschillende gebieden.
Verder staan onze tenderstrategen– en schrijvers klaar om met je mee te kijken naar de inkoopplanning en mee te denken hoe je je het beste kunt inschrijven op de aanbestedingen van RWS! Voor meer informatie kun je terecht op onze website of je kunt direct contact met ons opnemen.